Sunday, October 20, 2013

3.381de kilometri mai departe de casa


                                                


Nu am postat nimic despre indragitul meu Dubai. Sunt norocoasa si fericita in acelasi timp sa pot numi un oras atat de diferit de locul in care am crescut ( Bucuresti ) noul meu camin.

  Desi am plecat din Romania cu multe prejudecati la adresa lumii arabe si cu o oarecare urma de teama in legatura cu ceea ce ma astepta acolo, nu mi-a fost greu sa ma obisnuiesc cu luxul, bogatia si viata glamorous care m-au primit cu bratele deschise. Pentru mine Dubaiul nu mai este doar o destinatie turistica foarte apreciata, ci reprezinta noua mea casa. Bineinteles, mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc cu noile reguli care sunt totusi foarte diferite de cele din Bucuresti. De exemplu, prima mea calatorie cu “metroul-fantoma” spre Dubai Mall( il numesc asa pentru ca merge singur – nu exista vatman, totul este automat ) m-a costat 120 de dirhami ( echivalentul a 120 ron ) pentru simplul motiv ca mestecam guma. Din pacate sau din fericire, aici nu poti negocia cu autoritatile – ai gresit, ai platit! Supararea insa a fost pe jumatate uitata cand am realizat ca ma aflu intr-un vagon special destinat femeilor celelalte fiind intesate de indieni si pakistanezi, ochi mari si mustacioare negre.
 
 Bineinteles, nu toata lumea foloseste mijloacele de transport in comun. Taxiurile sunt destul de accesibile ca si pret insa lumea buna nu umbla decat cu masinile personale. Nu ma mai impresioneaza catusi de putin sa vad 5 “bucati” Lamborghini de culori diferite parcate unul langul altul. Ba chiar m-am intalnit si cu Batman intr-o zi, care isi parcase Batmobilul exact in fata mall-ului.

Intodeauna am apreciat eleganta, frumusetea si bunul-gust iar araboaicele reprezinta un model demn de urmat. Desi majoritatea imbraca rochia lor  neagra traditionala-abaya, bijuteriile si machiajul dezvaluie bunastarea si avutia. Am fost foarte mirata sa vad ca multe dintre ele se plimba cu taxiul de mall. Da, ati citit bine – taxiul de mall exista si este o masinuta simpatica si destul de incapatoare ( poate transporta pana la 6 persoane ) care te duce de la un magazin la altul si iti ofera o plimbare relaxanta in cazul in care pungile de cumparaturi atarna prea greu.
 
  Mereu am fost o persoana plina de energie si dornica sa experimentez cat mai multe lucruri. Asadar, imi place sa cred ca de cand am ajuns in Emiratele Arabe, retraiesc perioada din facultate – multe petreceri, multe nopti pierdute prin cluburi, multa distractie. Unul dintre locurile mele preferate este cu siguranta Souk Madinat. Acesta constructie in forma de cetate, m-a facut sa si plang in serile in care am platit 500 de ron pentru o simpla cina la unul dintre restaurantele exclusiviste, dar mi-a si indulcit zilele in care mi-a fost pofta sa mananc o prajitura de la Cinnabonn sau sa beau un pahar de vin.
   Desi este greu de crezut, viata de noapte din Dubai se aseamana destul de mult cu ceea ce avem noi in Bucuresti. Si aici exista cluburile de fite - Cavalli, Armani sau Buddhabar  sunt doar cateva dintre localurile in care rusoaicele, in cautare de dragoste la nivel inalt vin sa-si etaleze rochitele scurte si implanturile noi achizitionate.
After-partyurile sunt un must pentru cei cu foarte mult bani. Inainte sa iau parte la aceste extravagante, am putut doar sa-mi imaginez ce inseamna sa fii cu adevarat bogat. Ultima mea experienta de genul asta a inceput cu o cina la un luxos restaurant chinezesc si a continuat cu un inedit concert Nelly (care a cantat exact la masa noastra ). Nu mai putin de patru sticle de Moet & Chandon a cate 1,2 L fiecare s-au baut in mai putin de o ora.
Bodyguarzi, servitori, femei frumoase, vedete – daca nu simteam ritmul muzicii vibrandu-mi atat de puternic in urechi, credeam cu siguranta ca visez. Cireasa de pe tort a fost insa petrecerea de dupa – o petrecere pe un yaht cat o casa cu doua etaje, cu un interior de palat – zeci de aranjamente florale, tavan poleit cu aur, scari interioare, 12 dormitoare, ring de dans, DJ si bineinteles o atmosfera de zile mari. Rasaritul de soare m-a prins pe puntea acestui superb vapor, avand faimosul  Burj al Arab in fata ochilor.
 
Aici, fiecare zi este o noua zi ( cu soare ) in adevaratul sens al cuvantului.

  Pana data viitoate, sa aveti un cer senin!

Pentru poze, click aici



8 comments:

Anonymous said...

si iti permiti din banii tai "luxul" asta ? :)))

Unknown said...


Sper ca in curand sa pot zice ca da :)

andreea said...

cred ca ti ai facut o multime de prieteni, bravo tie si influenti. traieste ti viata din plin dar fara prostii, dupa ce ti intemeiezi o familie sa vezi cum vin problemele. in locul tau as practica meseria asta cat mai mult timp. daca te intorci in romania ce castigi? stii tu de la ce mentalitati ai plecat. mult noroc!

andreea said...

apropo ai timp sa te odihnesti te solicita rau zborurile? zbori zilnic? lunar in ce tari zbori spre exemplu luna asta?

Anonymous said...

Wow, ce picioare subtiri ai !! Super !! Esti foarte slaba in comparatie cu pozele din postarile trecute. Cate kg ai? Chiar sunt curioasa, ai timp sa mergi la sala sau programul infernal te-a "ajutat" sa slabesti? In orice caz, bravo! Cred ca daca eram in locul tau, in 2-3 luni eram cat o balena :)

Unknown said...

@Andreea : sunt constienta ca e foarte greu sa ai o familie cu jobul asta, insa nu este imposibil. Oricum, telul meu este sa vizitez cat pot de mult si sper ca la un moment dat sa ma opresc. Am cam jumatate de luna libera si zbor peste tot...unde ma poate duce avionul, acolo sunt si eu :)
@ anonymous - am avut probleme cu greutatea, mai ales ca inainte sa vin aveam 51 de kg iar dupa primele 6 luni am pus 6 kg. E foarte greu sa te mentii cu viata asta insa acum mi-am revenit, mai am de dat jos vreo 2 kg ca sa ajung de unde am plecat. Merg la sala in fiecare zi cand sunt in Dubai, fara exceptie. Altfel nu ai cum sa raman slabuta ( doar daca esti extrem de norocoasa si ai un metabolism bun ) :)

Anonymous said...

Hei, multumesc frumos de raspuns, ai fost foarte prompta :) eu ma chinui sa dau jos 2 kg de vreo 3 ani.. lucrez 10 ore pe zi si sunt prea obosita seara cand ma intorc acasa sa mai merg la sala :( daca nu te deranjeaza, poate ne dai si noua niste ponturi(sunt convinsa ca si restul cititoarelor tale sunt curioase cum reusesti sa te mentii in forma si ar aprecia) stiu eu?! dieta, tipuri de exercitii.. esti foarte ambitioasa si cred ca avem ce invata de la tine! te pup, Elena

andreea said...

sora mea avea o cunostinta o stewardesa spanish pensionara. avea bijuterii in tot felul de cufere prin toata casa iar in fiecare an ce crezi ca facea? mergea in vacanta. crede ma nu ai sa te opresti, mereu are sa ti se faca dor de rio de janeiro, paris sau roma.